Gletsjer avontuur - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther - WaarBenJij.nu Gletsjer avontuur - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Esther - WaarBenJij.nu

Gletsjer avontuur

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Woensdagmiddag kwamen we aan in Franz Josef waar de gelijknamige gletsjer is van 20 km lang. Het dorp is helemaal gericht op hikes op en rondom de gletsjer.

Anouk en ik gingen voor de heli-hike. Een combinatie van een helikoptervlucht met een 2 uur durende hike op de gletsjer. Donderdag werd deze helaas geannuleerd omdat de weersomstandigheden te slecht waren. Het regende de hele dag dus we hebben er een lekker chill dagje van gemaakt. Dat hadden we ook echt nodig want we zijn elke dag in de weer. Ik voelde me ook niet fit meer dus heb lekker gelezen. Verder bezochten we de glacier hot pools. Dat waren soort verwarmde zwembaden van 36 tot 40 graden. Na een uur verveelden we ons daar en zijn we uit eten gegaan voor 7,50 p.p. (backpackers diner) met een lekker gemberbiertje erbij!

De volgende dag was weer spannend. Zal het doorgaan? Wat kan ik verwachten? Is het zwaar? Zowel de heli als het gletsjer hiken was nieuw voor mij dus eigenlijk was ik wel zenuwachtig. Nog steeds niet topfit ook. Beetje diarree en ook nog overgegeven... Maar ik moest en zou die berg op van mezelf!

Het was nog steeds bewolkt en de organisatie stelde het nog een uur uit. Op het allerlaatste moment klaarde het wat op en hoorde we dat het door ging. Snel die wollen sokken, grote stappers, een regenbroek en een regenjas aan en op naar de helikopter. De hele groep leende net als ik de spullen van daar dus zag er net zo debiel uit als ik op de foto's. Anouk had haar eigen spul dus die zag er stoer uit (en is ze ook!)

De helikoptervlucht was gaaf. Voelt heel vreemd. Echt zo'n zwevend gevoel. Leuk om een keer mee te maken! We zijn gedropt op zo'n 1000m hoogte.

De gletsjer hike was pittiger dan ik dacht. We gingen de berg op dus was een flinke klim op al die brokken ijs, hellingen en spleten. We gingen door een ijsgrot en langs een waterval op de gletsjer. Uiteraard met een gids die ons voor ging. Zolang ik in beweging was was het erg heet boven op de gletsjer. Die laarzen waren zwaar en gleed 2x uit waardoor ik wat wondjes aan mijn handen heb van het scherpe ijs. Gelukkig verder heelhuids terug gekomen bij de heli.

Wat een bijzondere ervaring was dit! Het was echt pittig en spannend maar ben blij dat ik het gedaan heb. Weer een overwinning voor mezelf!

  • 17 Januari 2014 - 15:11

    Jasper:

    Nog 1 weekje schat! :)
    Ben trots op je , dat je dat allemaal gedaan hebt.
    Ziet er super uit!

    -x-

  • 18 Januari 2014 - 12:16

    Liesbeth:

    Hoi Esther wat een spannende avonturen beleef je, gelukkig wel veilig terug.
    heli en klimmen wat een durf , ben trots op je en blij dat je er zo van geniet .
    Stoer hoor die foto' s .Groetjes mam.

  • 24 Januari 2014 - 13:52

    Esther L.:

    Die zonnebril maakt je wel hip hoor :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Esther

Reis een beetje mee met mij

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 4098

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 24 Januari 2014

Nieuw Zeeland Kia ora

Landen bezocht: