Abel Tasman adventure dag 2 - Reisverslag uit Sandy Bay, Australië van Esther - WaarBenJij.nu Abel Tasman adventure dag 2 - Reisverslag uit Sandy Bay, Australië van Esther - WaarBenJij.nu

Abel Tasman adventure dag 2

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Januari 2014 | Australië, Sandy Bay

Vandaag was waarschijnlijk mijn meest sportieve dag ooit! We begonnen om half 9 met de Abel Tasman coast track. Deze wandelroute van zo'n 11 km loopt langs de kust door het nationaal park. Wandelschoentjes aan, rugzak op met genoeg water en gaan met die banaan! Ik voelde me net zo'n militair op trainingskamp :-)
De wandeling duurde 3,5 uur en liep over smalle paadjes omhoog en omlaag langs kreekjes, watervallen en over boomwortels dus we moesten goed uitkijken waar we liepen. Bij een val kan je zo het ravijn invallen...

Onderweg begroet iedereen elkaar. Ik kwam zelfs nog een Nieuwkoper tegen!

Na 2,5 uur vond ik het eigenlijk wel welletjes maar we moesten door naar het punt waar de kajak op ons stonden te wachten. 1, 2, 3..we zijn er nog nie..

Het kajakken begon erg leuk en spannend. Ik zat samen met Anouk in de kajak. Het uitzicht was erg mooi vanaf het water. Even verderop begon het steeds harder te waaien en werd de zee wilder. Het werd zo woest dat we tegen een storm in moesten peddelen en onze kajak keihard op en neer deinsde op en door de golven. De tocht werd uiteindelijk een keiharde work out in plaats van 2 uurtjes rond dobberen in de kajak. Na 2,5 uur hard peddelen en bijna omgeslagen te zijn hebben we een strandje opgezocht als rustplek. Anouk en ik kwamen daar als eerst aan. Ik was er behoorlijk klaar mee en een ander stel had al eerder moeten afhaken. De gids besloot om de boel te staken en dat was maar goed ook. Niemand had nog zin en puf om die kajak weer in te stappen. We zijn vervolgens weer een uur gaan lopen om bij het beginpunt te komen. Dat ene uurtje was een eitje vergeleken met de ochtendwandeling.

Ik lig nu lekker op mijn bedje bij te konen van deze avontuurlijke dag. Ik heb er 1 blaar aan over gehouden en morgen heb ik vast spierpijn. Dat wordt lekker slapen straks!

  • 13 Januari 2014 - 10:12

    Jasper:

    Lekker slapen sportvrouw van me!
    Welke Nieuwkoper kwam je tegen ?

    x

  • 13 Januari 2014 - 19:11

    Marloes:

    Hahaha die Nieuwkopers zijn overal!
    Lekker nog hoor, korte broek en T-shirt!

  • 13 Januari 2014 - 19:12

    Marloes :

    Er staat btw dat je in Australië zit...Sandy Bay ;-)

  • 15 Januari 2014 - 08:08

    Sanne:

    Leuk die foto van de kajak, stoer hoor!! Gave dag gehad vast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sandy Bay

Esther

Reis een beetje mee met mij

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 4087

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 24 Januari 2014

Nieuw Zeeland Kia ora

Landen bezocht: